søndag 5. desember 2010

I den femte luka var det


...tur til julemarked. Der var det kanefart, sledekjøring, riding, gårdsbutikk, marked med forskjellige utstillere, høyhopping, grilling, kafè. Det var mye spennende å se og å kjøpe. Vi sikret oss en kilo lokalprodusert honning, som ble brukt i brødbaksten og fløtekaramellene når vi kom hjem.

Etter en kald fornøyelse reiste vi hjemover med en stopp på en kro langs veien. Ikke akkurat en gourmetopplevelse, men vi ble da mette. Vel hjemme ble det baking av brød, brenning av mandler og koking av fløtekarameller. Brenning av mandler ble jeg inspirert til av en tidligere kollega som blogget om temaet. I skrivende stund brente mandler i går, og delte oppskriften med sine lesere. Jeg tror hennes ble mer vellykket enn mine - jeg var nok for utålmodig... Men fløtekaramellene mine ble bedre enn de i butikken. Mmmmmmmmmmm, nam nam. Jeg legger gjerne ut oppskriften hvis dere ønsker den.
Posted by Picasa
Så avsluttet vi kvelden med en adventsstund med lystenning og i alle fall 1. vers av "Nå tenner vi.." Må snart lære meg hele utenatt....

2 kommentarer:

  1. Koselig dokke he det :)
    Du må gjerne legge ut oppskrifta til karamellen :D

    No sete ej me siste leseinnspurten for idag..å håpe på nytt innlegg so ej he ei unskyldning til ei lita pause ;)

    Stor klem <3

    SvarSlett
  2. Lovely-Lina har sittet på armen i hele dag... ikke enkelt å lage ball med henne på armen - men det ble ball til slutt. Derfor blir innleggene mine til sent på kveld, når hun endelig har sovnet. Oppskriften på karameller skal jeg legge ut i et innlegg senere. De ble faktisk veldig god - men kunne nok vært kokt lengre. Mine ble litt klissete, og skulle nok blitt litt hardere tror jeg. Får prøve dem igjen tenker jeg - julekarameller.

    Kos deg med lesningen. Lykke til <3

    SvarSlett