torsdag 18. november 2010

Pipa er på plass

Endelig skal det bli varmt i stua
...så nå kan det gjerne bli mer vinter. Gutta kom på formiddagen, og pipa var på plass til middagstid. Fra gråt og tenners gnissel er det nå pur glede på Solbakken. Det beste med hele historien er at prisen ble halvparten av hva gutta som ikke gadd å ta jobben skulle ha - og da snakker vi tusener av kroner. Så da blir mer igjen til julegaver og utbedring av mors garderobe.

Men hva gjorde Lovely-Lina og hennes mor mens gutta jobbet. Til vårt forsvar skal det sies at turen hadde vært planlagt lenge - faktisk helt siden IKEAs nye katalog kom i sommer/tidlig høst. Lammeskinn til kr. 149,- per stk var helt uimotståelig og ble lagt inn i kalenderen for veldig lenge siden... Så vi tok med oss tante Anita og reiste til IKEA i formiddag. Et spørsmål kommer opp etter turen og det er om ikke folk har annet å gjøre enn å dra til IKEA - det var fullt hus. Vi sikra oss lammeskinn og spiste frokost nummer 2 til en billig penge.  

 

Lovely-Lina på IKEA

 Posted by Picasa
Jeg lovte dere resultatet av brødbakingen i går - og brødene ble fantastiske. Skryt igjen til Trines mektige matblogg for gode oppskrifter med flott veiledning. Dessuten fikk jeg et tips som har bedret min gjærbakst. Etterheving på 50 grader i bakerovnen gav dagens pizzasnurrer en ordentlig boost - de beste jeg noen gang har laget. Pizzasnurrene var til ære for klassetreff i 2A hvor elever med familie og læreren møttes for å spise, hygge seg, se bilder og gå på forestilling etterpå. Dagens forestilling var Pulverheksa.
Nydelige brød
I morgen skal Lovely-Lina og mamsen trene SpenstBaby - hvis vi rekker å stå opp og komme oss til Spenst til kl. 11. Nå er det skrevet, så da må det gjøres... Første treningstime etter fødselen - bør ha en god unnskyldning for å droppe den.

2 kommentarer:

  1. Jeg har ment det lenge, men etter å ha fulgt dine første dager som blogger må jeg si: du er superwoman!:)

    SvarSlett
  2. Takk for den :-) Vet ikke om det er tilfelle, men jeg koser meg i alle fall stort. Utrolig hva man får gjort når man ikke er så opptatt av rydding, og klarer å utføre de fleste oppgaver med en hånd... I tillegg til en flink og snill husbond - ja, hvem kan klage da.

    SvarSlett